A Pepsié lett a Tesla első E-kamionja

Pepsi-Tesla-E-kamion

A Pepsié lett a Tesla első E-kamionja

A Tesla már 2008-ban fenekestül felforgatta a közúti közlekedésre szánt járművek piacát, amikor legyártotta az első, teljesen elektromos meghajtású Roadster autóját. Elon Musk jövőbemutató és sokszor futurisztikusnak tűnő ambíciói lehetővé tették, hogy az alapító a leggazdagabb ember lett mára a világon, és olyan furcsának tűnő dolgokat is megengedhet magának, minthogy kilőjön egy autót a világűrbe, vagy ő legyen az első, aki embereket tud szállítani a Holdra.

Már 2017 tavaszán bejelentette a gyártó, hogy elindítja első, 100%-ban elektromos meghajtású kamionjainak, a Tesla Semi-nek a gyártását. A kialakult akkumulátor hiány miatt a tervezett 2019 helyett, több csúsztatást követően Musk 2022-re ígérte, hogy az első példányok legördülnek a gyártószalagról.

Jelen állás szerint még hamarabb is elkészülhet az első 100 kamion, a Pepsi óriásvállalatának szánt nyerges vontatók egy része valószínűleg már idén birtokba veszik az utakat, amelyek nem is akármilyen színekben pompáznak, ugyanis a Pepsi kék-piros-fehér árnyalataiba öltöztetik őket, amit a két cég be is jelentett.

A PepsiCo-t a világ egyik legnagyobb üdítőital gyártójaként tartják számon. A Pepsi mellett olyan márkák gyártása is a nevéhez kapcsolódik, mint a 7UP, Mirinda, Tropicana, de készítenek még chips-eket, és egyéb nasikat is. Könnyű belátni, hogy ilyen hatalmas gyártókapacitás kiszolgálásához jelentős járműparkra van szükség, amit jelenleg a cég 36000 saját kamionnal old meg. Ennek fényében egyáltalán nem tűnik soknak a 100 Tesla Semi berendelése, azonban jól mutatja, hogy a nagyvállalatok szeretnének lépést tenni egy fenntarthatóbb, zöld energiával működtethető szállítmányozás irányába. Amennyiben jól szerepelnek a járművek, úgy további megrendelések is várhatóak a jövőben.

Van egy komoly gátja annak, hogy a Tesla ténylegesen sorozatban tudja gyártani a Semi modelljét. Olyan akkumulátort igényel egy kamion, mint amennyi 8-9 elektromos autó működtetésére elegendő. Amennyiben ez a probléma megoldódik, úgy a következő években biztosan növekedni fog a tisztán elektromos meghajtással működő nyerges vontatók száma az utakon.

A fentieken túl még arra is szükség lesz, hogy a megfelelő töltőállomás-rendszert kiépítsék az utakon, mivel a Tesla Semi töltéséhez egy Megacharge nevű hálózatot használ, amely akár 1 MW-nél is nagyobb teljesítményt fog tudni leadni.

Érdekesség továbbá, hogy a Pepsi mellett olyan cégek is adtak már le előrendelést, mint amilyen a Walmart, a FedEx, vagy a DHL Supply Chain.